Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen » Huur opzeggen

Terug naar het overzicht

Hoe zeg ik mijn huur op?

Je kunt de huur op ieder moment schriftelijk opzeggen. Je kunt hiervoor zelf een brief schrijven of gebruikmaken van het online huuropzeggingsformulier.

Wat is de opzegtermijn voor de huur?

Je kunt de huur ieder moment opzeggen, waarbij een opzegtermijn geldt van een maand. Zeg je bijvoorbeeld op 15 september op, dan huur je de woning tot en met 15 oktober. Meer informatie over de procedure en hoe je de woning moet achterlaten, lees je op de pagina Verhuizen.

Ik heb mijn huur opgezegd. Wat gebeurt er nu?

De huuropzegging is pas geaccepteerd nadat dit door G&O schriftelijk aan je is bevestigd. Meer informatie over de procedure en hoe je de woning moet achterlaten, lees je op de pagina Verhuizen.

Krijg ik een waarborgsom terug?

In 2000 heeft G&O alle waarborgsommen terugbetaald die de huurders destijds hebben betaald bij het aangaan van het huurcontract. Een uitzondering hierop zijn huurcontracten die voor 2000 zijn aangegaan met Woningstichting Midwo. Als dit voor jou geldt, dan moet je bij het verlaten van de woning een kopie van het huurcontract aan ons overhandigen.

Wanneer kan ik een eindafrekening verwachten als ik de huur heb opgezegd?

Als je de woning leeg aan G&O hebt opgeleverd, ontvang je binnen 4 tot 6 weken een eindafrekening voor de huur en eventuele herstelkosten. De afrekening van de servicekosten krijg je aan het eind van het betreffende jaar. Zie ook de pagina over Servicekosten.

Welke informatie staat er op de afrekening?

Op de afrekening vind je een overzicht van de service en diensten waar je voor betaalt, de kosten en de voorschotten. Op de afrekening vind je aan de linkerkant de componenten die binnen jouw complex afgerekend worden. Rechts daarvan staan de totale kosten per component die G&O voor je gemaakt heeft. Onder ‘uw aandeel’ vind je de kosten die voor jou persoonlijk gelden. Onder ‘al in rekening gebracht’ staan de bedragen van de service of diensten die je door voorschotten al aan ons hebt betaald. Tot slot staat aan de rechterkant ‘saldo’. Hier kan je zien of je voor bepaalde componenten te veel of te weinig hebt betaald en of je dus geld terugkrijgt of moet bijbetalen.

 

Woningcorporatie G&O

Verhalen uit het Gooi en Omstreken

Het laatste nieuws

Meer nieuws
x