Ik huur

Onderhoud en reparatie

De onderstaande telefoonnummers kun je zonder tussenkomst van G&O bellen. Maak gebruik van het formulier Reparatieverzoek melden voor het indienen van overige reparatieverzoeken.

Individuele cv-installaties en mechanische ventilaties (24 uur/7 dagen per week bereikbaar)
Bonarius Service T (088) 115 13 13

Collectieve cv-installaties (24 uur/7 dagen per week bereikbaar)
Bonarius Service: T (088) 115 13 13

Verstopping en reiniging (riool, dakgoten en regenpijp)
Riool Reinigings Service (RRS): T (088) 030 13 13
24 uur/7 dagen per week bereikbaar

Geiserstoringen
Bonarius Service: T (088) 115 13 13
Als je zelf een geiser hebt gehuurd dan bent je daar zelf verantwoordelijk voor

Liftstoringen 
Liftbedrijf MO2: T (0800) 860 0860

Voor huurders van Muiderberg en Muiden:
Orona: T 0172 446 111

Let op: v
oor de huurders van Het Anker in Muiden
Kone: T 0900 2255566

Zie sticker in/ op de lift bij welke partij je terecht kan voor het melden van een storing


Overige reparatieverzoeken

Voor sommige reparaties ben je zelf verantwoordelijk. Op de pagina Onderhouds-ABC vind je welke dat zijn. Voor alle overige reparatieverzoeken kun je het formulier Reparatieverzoek melden gebruiken. Ook kun je bellen met de Servicedienst: (035) 621 08 88, maandag t/m vrijdag van 08:30 uur tot 16:00 uur.

Buiten kantoortijden

Buiten kantooruren kun je ook het nummer van de Servicedienst bellen (035) 621 08 88, je wordt dan automatisch doorverbonden met de Meldkamer. Dit is alleen voor spoedgevallen. Onder spoedgevallen wordt verstaan: brand, gaslekkage, waterleidinglekkage en glasbreuk van grote woonkamerruiten.

Glasschade

Heb je glasschade aan een raam of deur in de buitenmuur? Dan kun je de Servicedienst bellen. Voor glasschade ín de woning ben je zelf verantwoordelijk. Als je tegen dergelijke glasschade bent verzekerd, dan kun je het beste contact opnemen met je verzekeringsmaatschappij.

Inboedel

Je inboedel is niet verzekerd via G&O. Wij raden je daarom aan om zelf een (uitgebreide) inboedelverzekering af te sluiten. Mocht je bijvoorbeeld zelf een keuken plaatsen of je badkamer verbouwen, dan valt deze meerwaarde niet automatisch onder je inboedelverzekering. Je dient hiervoor een extra verzekering af te sluiten, een zogenaamd Huurdersbelang. Neem hiervoor contact op met je verzekeraar.

Buitensluiting

Het gebeurt regelmatig dat een sleutel kwijtraakt of de deur dichtwaait terwijl de sleutels nog in de woning liggen. G&O heeft geen reservesleutel. De kosten voor het openmaken van een deur zijn hoog. Deze zijn niet opgenomen in het huurcontract en dien je zelf te betalen. Wij raden je aan om een reservesleutel neer te leggen bij familie of buren. In andere gevallen kun je tijdens kantooruren contact opnemen met de Servicedienst van G&O via (035) 621 08 88. Als er een vakman beschikbaar is, dan kan die bij je langskomen. Is er niemand beschikbaar, dan ben je zelf verantwoordelijk om contact op te nemen met een slotenmaker. In beide gevallen dien je zelf de rekening te betalen.

Sleutels (gecertificeerd)

G&O heeft geen sleutels van je voordeur. Je kunt je sleutels bijbestellen. Dit geldt alleen voor gecertificeerde sleutels. Hiervoor kun je een afspraak maken om langs te komen op ons kantoor in Hilversum. Je dient je legitimatie (paspoort of rijbewijs) aan ons te laten zien en direct te betalen. De prijzen zijn ongeveer vanaf € 15,- tot € 30,- per sleutel.

Vocht en schimmel

Schimmel op wanden of plafonds is altijd het gevolg van een te hoge (relatieve) vochtigheid. Door goed te verwarmen en te ventileren kun je veel problemen voorkomen. Je bent als huurder zelf verantwoordelijk voor een gezond binnenklimaat. Adviezen en tips over ventileren vind je in de folder 'Vocht in uw woning'. Als je toch last blijft houden van vocht in de woning, neem dan contact op met onze Servicedienst.

Woningcorporatie G&O

Verhalen uit het Gooi en Omstreken

Het laatste nieuws

Meer nieuws
x